lördag 8 maj 2010

Vitchoklads Pannacotta




Det är såå länge sen jag har ätit Pannacotta! Jag mindes inte ens hur det smakade men det jag mindes var att det var jättegott och jag bara ville ha mer och mer. Och idag äntligen gjorde jag pannacotta med vitchoklad och lika gott var det! Så nu hoppas jag att ni också njuter lika mycket som jag av denna italienska dessert! :)


Pannacotta

Du behöver:

5 dl grädde
1 tsk vaniljsocker
100 g vit choklad
2 gelatinblad

jordgubb, hallon eller blåbär för garnering.


Skär chokladen i mindre bitar. Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten.
Koka upp grädden och vaniljsocker.
Lägg i chokladen och låt den smälta under omrörning.
Krama ur vattnet ur gelatinbladen och lägg i dessa i grädd- och chokladblandningen. Rör till gelatinbladen löst upp sig.
Häll upp i portionsskålar och låt stelna i kylen 2-3 timmar (minst) innan servering.
Garnera.


Voilà!




Kram!
Mariana

1 kommentar:

  1. Åh det såg väldigt gott ut!
    Hoppas du haft en riktigt bra dag!
    / Kram Ida

    SvaraRadera