lördag 8 maj 2010

Muffins med hallonfrosting!



Jag har tyvärr inte kunna blogga på en tid men nu skall jag börja blogga aktivt igen! :) Igår fick jag test baka chokladmuffins med hallonfrosting till Teas nya kokbok. De blev supergoda men om ni vill att dom skall vara kladdiga innuti rekommenderar jag att ni inte sätter dem ut på balkongen och svalna för då stelnar chokladen som är innuti. Jag är jätteglad att frostingen lyckades eftersom förut när jag har prövat att smaksätta frosting (inte choklad, det funkar alltid) så blir det så mycket florsocker i den så smaken försvinner helt. Men som sagt dehär receptet funkar superbra och jag hoppas ni testar! :)

Choklad Muffins

Du behöver:

125 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk siktat kakao
50 gram mjölkchoklad, delad i småbitar

Blanda smör och socker och rör sedan i äggen, ett åt gången. Blanda ner övriga ingredienser (förutom chokladbitarna) och häll smeten i muffinsformar (fyll bara formarna till hälften). Stick ner chokladbitarna i mitten. Grädda ungefär 20 minuter i 175 grader.


Hallonfrosting


Du behöver:

1/2 dl mosade hallon
1/2 dl färskost (Philadeplhia)
Florsocker tills frostingen blir fast och slät.

Spritsa över de svala muffinsarna och njut!





Kram!
Mariana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar