tisdag 1 juni 2010

Museér och Mellanmål!

Idag gick vi med skolan till Kiasmas utställningar och till Kabelfabriken. Där fanns Hotell och Restaurang museum som var ganska litet men fint. Man kunde se hur gamla köksmaskiner såg ut från 50-talet. Dom var jättefina och det skulle vara roligt att ha sådana nu om de skulle fungera :)Vi fick också rita våra egna menyer och den som gjorde den finaste kunde vinna en lunch för två men tyvärr glömde jag och Tara att fota den :(

När jag kom hem var jag ganska hungrig så jag bestämde mig för att göra ett ordentligt mellanmål som bestod av; rostat fullkorns bröd, pesto, färsk mozzarella, körsbärstomater och basilika. Och det enda jag kan säga är att det var gotti gott! :)

Sähär såg dagen ut i bilder;



Här väntade vi utanför Kiasma och sedan var vi på skolgården när vi skulle äta lunch.




Det här är köksmaskinerna från 50-talet. Köket, ugnen, grillen, espressomaskinen och kaffemaskinen finns på denhär bilden och dessutom såldes det söta cupcakes gjorda av tvål.
Jag hoppas att de inte var från 50-talet :D







Och såhär såg mitt mellanmål ut!


Ha det bra och njut av vädret så länge det varar!

Kram! Mariana

P.s. Jag och Ama skall på AC/DC konsert idag! WIHO! :D

1 kommentar: