onsdag 17 mars 2010

Chocolate Chip Cookies

Det är ett av mina favorit cookie-recept! Jag brukar oftas baka dem med min bror men denhär gången bakade jag dem ensam. Jag fick iden att baka dem för första gången för länge sedan när jag tittade på min favorit serie FRIENDS.
Dom är så gudomligt goda och ganska lätta att laga.
Det receptet jag har använt är Nestle Toll House Original Chocolate Chip Cookie Recipe!
Och det kommer här:

5½ dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
1½ dl smör, rumsvarmt
2 dl strösocker
2 dl farinsocker
1 tsk vanilj socker
2 stora ägg
5 dl hackad mörkchoklad
2½ dl hackade nötter

Sätt ugnen på 190 grader
Blanda mjöl, bakpulver och salt i en liten skål. Vispa smör, strösocker, farinsocker och vaniljsocker i en skild stor skål tills krämigt.
Tillsätt ägg, en åt gången och blanda väl. Vispa in mjölblandingen bit för bit. Blanda in (men slickepott brukar jag göra det) hackade chokladen och nötterna.
Klicka med sked på en plåt med bakplåtspapper.
Sätt in i ugnen för 9-11 minuter tills gyllen bruna.

Så var det klart! Lätt och SUUPERgott!
Enjoy!

Kram!
Mariana



Bilden är från Google

2 kommentarer:

  1. Nammm <33 de ser jättegott ut! :) va de dä din egen bild? den va jättebra :D

    SvaraRadera
  2. Mis galletitas favoritas!!!!! Mamá

    SvaraRadera