måndag 5 april 2010

Chunky Chocolate Cookies

Jag hittade på nätet ett cookie recept som jag bara måste testa! Nämligen choklad cookies. Jag baka dem med min käre bror som först inte ville baka för att "det inte skulle bli lika gott som chocolate chip cookies", but I proved him wrong! :) Nåja dom blev i alla fall helt sjukt goda och perfekt sega innuti. NAMM! Dom passar perfekt att servera mid lite vaniljglass!

Du behöver:

3 dl mjöl
1.25 dl kakao pulver
½ tsk bakpulver
½ tsk salt
125 g mörkchoklad
1.25 dl smör
3 dl socker
3 ägg
1 tsk vanilj socker


Sätt ugnen på 160 grader. Blanda ihop mjölet, kakao pulvret, bakpulvret, saltet i en skål. Hacka hälften av chokladen och smält tillsammans med smöret i en mikro eller kastrull, låt kallna. Lägg choklad blandningen, socker, äggen och vaniljsockret i en skål och vispa med elvisp. Lägg till mjölblandningen i chokosmeten bit för bit. Skär resten av chokladen i lagom stora bitar och blanda ner i smeten. Klicka på en plåt och sätt i ugnen för 15 min. När de är färdiga är det viktigt att låta dem kallna eftersom kexen ennu är jättemjuka. Servera gärna med vanilj glass eller ett stort glas mjölk.

Enjoy!







Kram!
Mariana

4 kommentarer:

  1. Vet du va? :) haha, ja ha gjort dom hä me :D hihi
    dom va helt härliga o lite kjuka :D mmm... och du ha helt rätt i att de ska va ett stoooort glas mjölk till :)
    and i agree: u prooved him wrong ;D
    kraam

    SvaraRadera
  2. haha!! :) ja vet dom e helt juuuuvliga! <3

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Och jag fick också smaka och dom var jättegoda!

    SvaraRadera
  4. Bra att du tyckte om dom! :D

    SvaraRadera